torsdag 8. september 2011

let it rain over me


Ingenting er som å stå i regnet uten klær, dere! Helt mørkt, litt kjølig og regn. Det er så utrolig deilig! Du bare står der, med lukkede øyne og tenker. Tenker på alt mellom himmel og jord. 

Du begynner og lure på om det kommer en dommedag, om hvorfor verden er så fin og hvordan ting foregår her i livet. Hvordan vil du være om tjue år? Det er så mye rart som foregår i hodet mitt, jeg tenker på alt.
Det har vel kanskje en sammenheng med at jeg har ofte god tid til å tenke. Spesielle ting som går inn i hodet mitt er hvordan det er når jeg er gammel. 

Vil jeg i det hele tatt bli gammel? Hva om jeg dør en ulykkelig og tragisk død før jeg er blitt tretti og uten familie? Det er tragisk det.

Jeg skulle ønske jeg kunne levd i et eventyr, jeg. Der solen alltid skinner, himmelen er bestandig blå og alle lever lykkelige i alle sine dager osv. En prinsesse med langt hår, flotte kjoler, prince charming og kanskje en ond stemor? Der jeg hadde vært nødt til å bekjempe min vonde stemor som prøver å ta min plass i kongeriket. Der alle hadde vært like verdige. 

Alt ville vært en dans på roser!
Ville verden vært en bedre plass å leve i om ingen hadde vært rike og stolte? Der vi alle hadde vært like verdige og ingen hadde vært bedre enn noen annen, uansett hudfarge og formue. 

Jeg blir gal av all denne tenkingen. Jeg burde fått profesjonell hjelp med alle disse spørsmålene mine. Kanskje jeg burde bli en vitenskapsmann? Lære meg psykologi og vitenskaps kunnskap? Da hadde jeg blitt smart da!
Men slik er det vel særdeles ikke. 

Vi lever i en korrupt verden der alle hater hverandre og kjemper om å være nr 1. Ganske så sykt skjønner dere, for vi er skapt i et univers der vi må kjempe for å være størst, og ikke minst best. 

Vi blir manipulert av lærere, nyheter, lektorer og andre rike mennesker som ber oss gjøre dritt jobbene deres. Vi betaler de svina for å få makten over oss. De tror vi er slavene deres, men slik er det så aldeles ikke! Vi er fremtiden, vi er de nye maktene, vi skal nemlig styre verden!

En dag, er det vi som bestemmer hvordan verden skal styres. Vi er alle konger, i mine tanker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar