onsdag 28. september 2011

into the arms of angels


Jeg tenker stadig på hva som skjer når man dør. Hvor ender jeg da? Slutter alt jeg står for, alt jeg er? Kommer vi til himmelen eller helvetet? 

Jeg tror ikke på noe, jeg har ingen fast religion eller en fast kultur. Jeg lager heller min egen, der hvor jeg tror på mitt. Men jeg får ikke dette til å stemme, døden. Jeg er sikker på at alle tenker på den, en gang i blant i alle fall. 

I så fall, jeg tror det er noe mer mellom himmel og jord vi ikke forstår. Men jeg har lite tro at en gud skapet alt dette. Dette ble skapt av menneskeheten, sammen. Og da lurer jeg, hvor kom det første mennesket fra? For vi skaper jo hverandre, og nye generasjoner som skaper mer. 

Jeg tror kanskje på en ånd, noe som er her, med oss. Jeg har bare ikke peiling på hvordan jeg skal utdype dette. Jeg har også en ganske stor tro på at noe skjer etter døden. Men hva..?

Jeg var sikker på at jeg var død en gang, og alt ble så lett. Jeg følte ingenting, ingen tanker, visjoner eller funksjoner. Jeg var helt borte. Er det slik man er når man er død? Kanskje.

Det er nemlig ingen som vet hva som skjer etter døden. Det er også helt umulig å finne ut, hvorfor? Det er så mye spennende jeg vil vite, og spørre om. Jeg er faktisk helt sykt interessert i det jeg aldri får vite mer om. Jeg har også en trang for å finne hvordan ting fungerer. Det er helt sykt ekkelt noen ganger.

Ting som blod, ånder, innvoller, kropp, sjeler osv. skremmer meg ikke, så absolutt ikke. Det gjør meg bare enda mer nysgjerrig. Jeg har en drøm om å finne ut hvor dette fører oss og hvordan livet egentlig fungerer.
Noen synes kanskje jeg er rar som tenker på slikt, og hvorfor jeg gjør det. 

Men det er bare det, at det fasinerer meg. Jeg mener livet og hele menneskeheten, selv etter døden er interessant. Hvordan ble det slik, spør jeg meg stadig om. Men jeg gjør meg aldri opp en god nok mening. Og gode meninger er viktig om jeg skal bygge min egen tro.

Derfor lar jeg dette mysteriet forbli et mysterium helt til jeg kan finne en logisk og ikke overtroisk forklaring. Noe som hjelper meg på veien, er trolig at jeg vurderer å studere psykologi og filosofi. Jeg er litt av en tenker, bare synd jeg ikke er verdens beste på skolen. 

Skulle hatt praksis i tenking, lett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar