onsdag 5. oktober 2011

tørr luft, briller og høst


Det er høst, igjen. Det er kjølig og masse vind her i sør trøndelag, det er ikke gøy! Det er kaldt, og jeg har mest lyst til å grave meg ned under dyna og bare ligge der. Med en gang jeg reiser meg opp, hopper jeg i en stor ullgenser og en god bukse bare fordi at det er så kaldt. 

I tillegg er det en forferdelig tørr luft, noe som gjør at trynet mitt blir seende helt idiotisk ut. Jeg får rødeprikker over alt og kjempe tørre lepper.
Dermed må jeg sove med salve og topp i håret, så det ser ut som jeg sikler på meg selv og sånt.. Heldigvis er det bare jeg som får se meg selv om morgenen. Jeg er heldig!

Nå sitter jeg her med brillene mine og nerder, som jeg alltid gjør etter skoletid, med musikk, tv og facebook selvsagt. Jeg har hatt briller i omtrent to år, men har sjeldent brukt dem. Er så misfornøyd, de er liksom så uvante. Det er egentlig bare lesebriller men jeg er pent nødt til å bruke de mer for å slippe hodepine i disse dager med tørrluft. 

Så nå om dagene, er jeg veldig fornøyd med meg selv. Jeg har briller, salve i ansiktet, sprukne lepper og en topp midt på hodet med alt håret mitt i (selv om det ikke er så mye). 

Men jeg klarer meg, gjør jeg bestandig. Det er bare det at høsten gjør meg litt rar. Blir så sliten og giddeløs når det er mørkt og kaldt. Da er det aller beste å sitte foran peisen med en kopp kakao, en god film og noen man er glad i. Derfor skal jeg utnytte denne høsten for fult og sette i gang å være optimist, noe som kan bli vanskelig. 

Nå skal jeg sove dupp helt til noen ringer og vekker meg. Jeg har nemlig et godt sovehjerte, og gode venner som alltid ringer for å plage meg.  Senere i kveld skal jeg også kose meg med peis, kakao og gode venner. 
 cam er også kult
Jeg er heldig, selv om jeg klager :-)

1 kommentar:

  1. Finast æ veit du <3 Kos dæ med kakao, peis og vennekos!

    SvarSlett