mandag 5. desember 2011

your best friend, may be the one you don´t know

Det var engang en jente jeg likte å kalle bestevenn. Hun har alltid ved min side, og tørket tårene mine da ting var som verst. Jeg lå inntil henne i en lang periode og gråt, jeg stolte på henne fult og helt. Vi var som erteris i lang tid til vi mistet kontakten en del. Hun begynte som lærling, og hadde ikke mye tid til overs. 

En dag, begynte vi som smått. Etterhvert ble vi som erteris igjen, vi var bare mer og mer sammen. Jeg stolte fremdeles fult på henne, for det var hun som var der da jeg trengte en som mest, det var hun som reddet meg fra å bli helt på bunnen. Selvsagt så jeg på henne med åpne øyne og ett åpent sinn.

Så kom den dagen jeg aldri trodde skulle komme.. Den jenta jeg betrodde meg til og fortalte absolutt alt til, holdt den viktigste hemmeligheten, hemmelig for meg. Nemlig den hemmeligheten som hadde forandret mitt syn på henne. Hun hadde dolket meg i ryggen, slik jeg ble dolket av en annen i den verste perioden vi gikk igjennom, sammen. 

Dette er selvsagt privat, men jeg må få det ut. Jeg er helt målløs, og vet ikke hvordan jeg skal takle det. Selvsagt er hovedproblemet en gutt. Selv om det var over og forbi med meg og prins charming, er det en bro code og holde seg unna! 

Den jenta jeg så på som min bestevenninne, bedro meg. Det er ett sårt punkt. Gutten klandrer jeg ikke, for vi er langt i fra sammen og er ikke så veldig gode venner. Men hadde det vært en helt tilfeldig jente, hadde det vært greit. Problemet er at den jenta som tørket tårene mine, holdte meg fast og hjalp meg videre, bedro meg meg han som ødela meg i første omgang.

Hun holdt det hemmelig for meg. Jeg personlig mener det hadde vært mye bedre å få høre det fra henne selv, ikke alle andre. Da hadde jeg blitt sint, men kanskje tilgitt henne igjen. Da hadde jeg nemlig sett at jeg kan stole på henne, for hun forteller sannheten. Men nå, er det ødelagt. Hun valgte og ikke fortelle meg det.  Det er det som sårer meg mest. 

Din bestevenn kan være den du egentlig ikke kjenner i det hele tatt. Selvsagt har jeg vanskelig for å stole på folk. Gang på gang, er det noe som ødelegger meg. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar