tirsdag 31. januar 2012

og du ga meg ett smil, sommerfuggel i vinterland

det er kaldt og dystert på denne tiden av året. det eneste lyspunktet i dagene er når sola skinner igjennom ruten på klasserommet.
det er da jeg kjenner ett smil rammer min munn og dagen er reddet - dag etter dag.
det blir stadig sene kvelder selv om jeg vet at det er dumt, men det er så deilig å bare ligge på sofaen å se tv. den følelsen jeg får på denne tiden av døgnet, følelsen av at dette har vært en god dag. det er deilig.

selv om ting er bra, føler jeg fremdeles det savnet etter noe. jeg vet hva det er, men vet ikke hvordan det skal forsvinne.
men én ting vet jeg, og det er at jeg skal ikke ramle tilbake til start. jeg er kommet så langt at jeg skal ikke gi etter igjen selv om det enda er lenge igjen til jeg når mål.
for alt jeg vet, lurer noe bedre rundt hvert ett hjørne.
som en vis mann en gang visket i mitt øre: alt ordner seg for snille piker.
det var den mannen jeg alltid kan stole på, den mannen som aldri kommer til å dolke meg i ryggen - verdens beste pappa!

en tåre dukket forresten opp mandag morgen. jeg hadde fått en kjærlig melding fra mamma, og jeg hørte Vinni's "nye" sang. den er helt utrolig nydelig, og lyser opp de kalde vinterdagene vi har foran oss.
Vinni - Sommerfuggel i vinterland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar