torsdag 10. november 2011

en drøm


Jeg får ikke sove, og når jeg får sove rammes hodet mitt av forferdelige mareritt. Jeg kaldsvetter og er glovarm. Har en forferdelig hodepine som hindrer meg i det meste.

Jeg er ikke spesielt syk, jeg bare er utmattet. Jeg har ingen unnskyldning. Jeg bare er sånn. Jeg har ingen inspirasjon, som kan hjelpe meg med og formulere et godt nok innlegg for dere. 

Noe er skjedd, men jeg bare vet ikke hva. Skjer det noe med meg? Jeg sitter og tenker på de meste fatale ting, som får meg til å gråte. Jeg er helt tom, målløs. 

Den store trangen til å reise bort, ta meg en ferie blir bare større og større. Jeg vil ha fri. Fri fra skole, problemer og drama. Jeg fortjener bedre enn dette.

Jeg sitter i en boble jeg ikke slipper ut av. Jeg er blitt forlatt, men udyret bare fortsetter og komme. Jeg kan se han hvert øyeblikk, jeg kan se han i hode mitt stadig. Det blir bare verre om natten, han hjemsøker meg. 

Jeg vil bare være fri. Jeg vil ha fred. Jeg vet at jeg aldri burde falle for sånt. Jeg gjorde det. Den største feilen, tatt i betraktning. Jeg er en liten stakkarslig sjel fanget i en kropp som bare vil ha mer og mer. Jeg kommer ikke til.

Jo mer jeg får, jo verre blir det. Jeg kan ikke slutte å tenke. Alt er en evig drøm. En drøm om at jeg er lykkelig. En drøm hvor jeg er viktig. 

I drømmen ser jeg en jente, mørkt hår og grønne øyne. Hun er ikke særlig høy, og heller ikke tjukk. Hun ler og holder noen i hånden. En gutt, med mørkt hår og brune øyne. Han ler også. Holder henne tett inntil seg, som om hun er det best dyrebare på planeten. Jeg hører bare mumling, ellers bare latter. De ser så lykkelige ut. Et slikt par kunne overvinne alt. De er ustoppelige. 

Drømmen blir bare bedre og bedre. Jeg våkner og dermed blir alt borte. Jeg vil sove igjen, det er som om det er det nærmeste jeg kommer lykkelig for øyeblikket. Det er så herlig.

Hvorfor er noen dager grå mens andre i alle regnbuens farger? Jeg vil ha hver dag i en ny farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar